Ga naar hoofdinhoud

Brochure en checklist onthaalbeleid

Een nieuwe medewerker ontvangen, hoe doe je dat? Er moet administratief veel gebeuren op een eerste werkdag, maar ook andere voorbereidingen om de samenwerking zo vlot mogelijk te laten verlopen zijn belangrijk. De manier waarop je je nieuwe medewerker onthaalt, bepaald mee de manier waarop de persoon aan je onderneming wordt gebonden. Maak daarom werk van een doordacht en gestructureerd onthaalbeleid 

Soort tool 

Liberform inspireert je via een checklist & brochure om een onthaalbeleid uit te rollen dat voor je organisatie werkt en dat een echte meerwaarde biedt. 

De brochure van 52 pagina’s kan je gebruiken als leidraad en achtergrondinformatie bij de opstart van een onthaalbeleid. Het vertrekt vanuit het aanwervingsproces en focust onder meer op diversiteit op de wekvloer, het onthaalbeleid zelf, evaluatie en functioneringsgesprekken, peter- en meterschap en de onthaalbrochure. Je vind er ook enkele voorbeelden van goede praktijken. 

De brochure wordt begeleid door een praktische en visueel aantrekkelijke checklist waarmee je effectief mee aan de slag kan.  

Doelgroep 

De brochure en checklist werden in eerste instantie ontwikkeld voor beoefenaars van vrije beroepen die de stap maken naar de rol van werkgever en personeelsverantwoordelijke, maar beide documenten kunnen ook voor veel andere domeinen als werkinstrument dienen.  

Organisatie of auteurs 

Een uitgave van Liberform.   

Gratis? 

Ja! Je kan de onthaalbrochure en de checklist onthaalbeleid digitaal raadplegen. 

 

© Unia • Interfederaal Gelijkekansencentrum • www.ediv.be