Om de kracht van communicatie binnen je onderneming volledig te benutten, hou je rekening met je verschillende communicatiekanalen, de verschillende doelgroepen die je wil bereiken, de boodschap die je wil overbrengen en het effect dat je wil bereiken. In eDiv's gids naar meer inclusie, zoomen we hier verder op in en krijg je heel wat tips over hoe je communicatie in zet in het beleid van je onderneming. Met onderstaande tool kan je vervolgens zelf aan de slag gaan en je communicatiematerialen screenen.
Online vragenlijst die je helpt om een zicht te krijgen op de toegankelijkheid van je communicatiemiddelen en promotiemateriaal. Bereik je met je huidige communicatiemiddelen de doelgroep(en) die je wilt bereiken? Hoe toegankelijk is je communicatie naar nieuwkomers, personen in armoede, anderstaligen of mensen die nog niet zo goed Nederlands kennen?
Gebruik per communicatieproduct één vragenlijst. De vragenlijst is niet geschikt voor filmpjes. Op het einde krijg je een rapport met de resultaten van de analyse.
Iedereen die betrokken is bij interne en externe communicatie van je onderneming.
N-Brussel, een initiatief van de Vlaamse GemeenschapsCommissie.